reklama

Kam len tá hlavná zatáča ?

Dočasné dopravné značenie sa osadzuje tam, kde sa v dôsledku stavebných prác na komunikácii alebo v jej ochrannom pásme musí dočasne obmedziť automobilová doprava. Vozidlá prechádzajú často staveniskom, motajú sa medzi stavebnými mechanizmami, po komunikácii sa pohybujú robotníci stavby.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (4)

Toto všetko vyžaduje zvýšenú pozornosť zo strany takýmto úsekom komunikácie prechádzajúcich šoférov. A samozrejme si to vyžaduje aj zvýšenú pozornosť zo strany správcu dotknutej komunikácie a stavebníka, aby sa pracovisko riadne vyznačilo dopravným značením. Najmä v prípade, keď dochádza aj k zmene organizácie dopravy v mieste stavby.

Ako to však môže v skutočnosti vyzerať, to zachytáva týchto pár snímok. Za normálnych okolností to je križovatka tvaru T, pričom hlavná cesta sa zatáča do pravého uhla. Do križovatky ústi brána areálu dávno zrušenej fabriky, dnes sa tam stavia komplex pozostávajúci z bytov, kancelárií, služieb. Niekoľkomiliardová investícia, stavba prebieha vo veľkom štýle. Takže by sa predpokladalo, že komunikácie dotknuté touto stavbou budú zabezpečené riadnym dočasným dopravným značením. Na prvý pohľad  sa to tak aj javí, značky sú nové, osadené podľa predpisov. Keď sa však bližšie pozriete na to, čo vlastne označujú, zrazu zistíte, že tomu chýba logika. Príčinou sú chybne osadené dodatkové tabuľky s tvarom križovatky.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Nákres križovatky

Obrázok blogu

Ak prichádzate zo smeru 1, viete že ste na hlavnej, ale neviete ktorým smerom hlavná pokračuje. Hrúbka čiar na dodatkovej tabuľke to nenaznačuje. Že hlavná cesta sa zatáča doľava, to z nej nevyčítate.

Zo smeru 2 dostávate informáciu, že ste na hlavnej, ale kde smeruje, to nezistíte. Dodatková tabuľka naznačuje jednu cestu doprava a druhú rovno, obidve rovnakou hrúbkou čiary. Naviac jedna palička – tá priama – smeruje do zavretej brány so zákazom vjazdu, že tu je ešte nejaká komunikácia zľava, to sa vodič nedozvie.

Zo smeru 3 je to viac-menej najjednoduchšie, síce paličky sú tiež rovnako hrubé, ale logickým myslením dôjdete k záveru, že ak sú tu tri vstupy, a vy ste na vstupe so „stopkou“, tak hlavná cesta sú asi tie dve zvyšné vetvy križovatky.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Jedna minikrižovatka, spolu 6 dopravných značiek (ten zákaz vjazdu na stavenisko nerátam), a vodiči musia tuho rozmýšľať, keď ňou budú prechádzať. Okrem bacha na stavebné mechanizmy musia dávať pozor na to, či sú ozaj na hlavnej, a kam sa tá hlavná vôbec stáča.

Foto dočasného dopravného značenia križovatky

vstup 1

Obrázok blogu

  

vstup 2

Obrázok blogu

vstup 3  

Obrázok blogu

Ak si chcete učitelia autoškôl troška precvičiť svojich žiakov, vrele odporúčam. Jedná sa o križovatku Floriánska – Žriedlová za objektom košického Krajského súdu. Šťastnú cestu !

Pavel Titl

Pavel Titl

Bloger 
  • Počet článkov:  139
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Dopravný inžinier, projektant - špecialista pre dopravné stavby, dopravné inžinierstvo.Už vyše 50 rokov žijem v Košiciach, tu mám rodinu, prácu, priateľov. _________________________________Počítadlo návštev**Ďakujem Vám za záujem o tento blog.* Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Iveta Rall

Iveta Rall

86 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu