reklama

Keď to isté sa robí rôzne blbo

Tí motoristi, ktorí majú to šťastie, že môžu na noc dávať svoje motorové vozidlo do garáže, si často ani neuvedomujú, aká to len do tej ich garáže vedie cesta. Poviete si – banalita, kto by dnes v tej uponáhľanej dobe nad týmto rozmýšľal. A ešte nad tým filozofoval. Maximálne v zimnom období, keď je potrebné spred garáže odhrnúť sneh, aby sa na tú hlavnú komunikáciu z tej garáže vôbec dostali, tak nadávajú, prečo tá garáž nie je bližšie ku ceste.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (4)
Obrázok blogu

No ale kedže vzhľadom na moju profesionálnu deformáciu trpím vlastnosťou všímať si na našich cestách už aj tie s prepáčením blbosti, ktoré si mnohí nevšímajú, chcem aj dnes poukázať na zopár postrehov z našich ciest. Obyčajné vjazdy do garážových dvorov, či skôr uličiek. Tieto priestory spred garáží sú miesta ležiace mimo cestu, vchádzajú do nich zväčša iba majitelia garáží. Ale tieto dvory či uličky musia byť dopravne napojené na základný komunikačný systém, teda do ulice, kde je už bežná automobilová  premávka. A keďže sa takto vchádza na verejnú komunikáciu, aj tie vjazdy by mali byť urobené v súlade s platnými technickými normami, a najmä tak, aby neboli ohrození či obmedzovaní vodiči motorových vozidiel, jazdiaci po hlavnej. To platí najmä o technickej realizácii vjazdu, resp. dopravného napojenia.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Na snímkach  vám teda predstavím  jednu normálnu ulicu – Hronskú v Košiciach – mestskej časti Západ. Vyznačuje sa tým, že aj keď je pomerne kľudná, najmä v čase dopravných špičiek, či ráno, či poobede, tu rapídne vzrastá počet prechádzajúcich motorových vozidiel, ktorí obchádzajú dlhé kolóny vozidiel pred semafórom križovatky na tr. SNP pri Novej nemocnici. Skracujú si tak jazdu vodiči v smere zo Sídliska KVP do centra mesta. No a do tejto ulice v jej hornej časti ústia napojenia zo štyroch garážových dvorov. Garáže tu stoja 40 rokov, je ich niečo vyše stovky, ich dopravné napojenia prešli určitým vývojom. No a výsledok je vidieť na nasledujúcich záberoch.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

---------------------------------------------------------------------------------------------------------

Pohľady do ulice a do jedného z garážových dvorov.  

Obrázok blogu

Obrázok blogu

Jeden z vjazdov ostal pôvodný, s tým, že aj komunikácia pred garážami ostala iba štrková, bez asfaltového koberca. Tento vjazd starý temer štyridsať rokov je technicky v poriadku, ak si odmyslíme, že ten štrk sa rozváža ďalej po verejnej komunikácii.

Obrázok blogu

Ďalší z vjazdov o pár metrov ďalej. Ten bol v minulosti vyasfaltovaný, a práce určite robili cestári, ktorej svojej práci aj rozumeli. Takže nemá chybu.

Obrázok blogu

To už sa ale nedá povedať o ďalšom vjazde. Tu bol roky o pár centimetrov zvýšený obrubník, ktorý pri vjazde ku garážam niektorým z majiteľov začal prekážať. A tak prišli "cestári" a vjazd vylepšili trochou betónu.... Jednoduchšie a určite rýchlejšie ako nejaké zapúšťanie obrubníkov a úprava či oprava poškodenej nájazdovej komunikácie. 

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Obrázok blogu

 

Obrázok blogu

No a o pár metrov ďalej si už cestári - ozaj odborníci - dali záležať, aj asfalt pozháňali - veď o pár metrov ďalej Správa komunikácií opravovala povrch Popradskej ulice - a výsledok je ozaj unikátny.

Obrázok blogu

Obrázok blogu

Nuž tu sa s tým ozaj nepárali, nakydali asfalt, prekryli aj pôvodný vyvýšený obrubník, a nalepili nájazd tak, že vošli temer meter do pôvodnej komunikácie. Tento "cestársky výtvor" ma vlastne vyprovokoval k tomu, aby som tento článok, pre mnohých pomerne nezáživný a nezaujímavý, napísal.

Chcem tu poukázať na zopár faktov:

- komunikácia Hronská je v správe odborného útvaru Magistrátu mesta Košice, t.j. Správy komunikácií Košice. Pracujú tu odborní pracovníci - špecialisti, platení z daní nás obyvateľov mesta. Starajú sa o ňu z našich peňazí - úpravy na vjazdoch ku garážam boli vykonané na mestskej komunikácii, Správa komunikácií na nich mala dať súhlas. Odborníci tohto útvaru magistrátu o nich musia vedieť

SkryťVypnúť reklamu
reklama

 -ten asfalt je zjavne "požičaný-pánbohzaplať" z rekonštrukcie vedľajšej komunikácie, ktorú financovalo mesto zo svojho rozpočtu  

- rozpočet mesta na dopravné stavby je dlhodobe podvýživený, okrem predražených opráv povrchov komunikácií v rámci PPP projektov mesto roky nič nové nepostavilo

- Hronská ulica a tieto podarené vjazdy ku garážam sa nachádzajú ani nie pol kilometra od magistrátu a tu sediacich odborníkov Správy komunikácií. Asi ich toto vôbec nezaujíma. Veď čo by sa starali za peniaze nás obyvateľov, však ? 

 Mňa to nielen zaujíma, ale aj štve, že sa toto deje v meste, ktoré sa v roku 2013 stane hlavným mestom európskej kultúry. Lebo keď sa má táto akcia menežovať tak odborne ako sa riadia a vykonávajú činnosti na komunikáciách a v doprave v meste, tak celá akcia EHMK Košice 2013 skončí veľkou hanbou, tak ako je hanbou táto ulica.... Keď už som si vylial zlosť, ešte posledný záber z Hronskej ulice. Pred dvomi týždňami začal školský rok, na zábere jeden z priechodov v tesnej blízkosti tu sa nachádzajúcich dvoch škôl - jednej základnej a jednej strednej. V rámci "žvástov" o BECEP-e by si človek myslel, že priechody pre peších pri školách boli k 1.septembru nanovo preznačené. Možno v iných mestách áno, v Košiciach bohužial....

 

Obrázok blogu

Foto: autor

Pavel Titl

Pavel Titl

Bloger 
  • Počet článkov:  139
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Dopravný inžinier, projektant - špecialista pre dopravné stavby, dopravné inžinierstvo.Už vyše 50 rokov žijem v Košiciach, tu mám rodinu, prácu, priateľov. _________________________________Počítadlo návštev**Ďakujem Vám za záujem o tento blog.* Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu