Okrem reflexnej vesty bude povinné voziť aj učiteľa autoškoly

Autor: Pavel Titl | 10.6.2008 o 15:32 | Karma článku: 11,79 | Prečítané:  5086x

Aspoň v Košiciach určite, tu už môžte pomaly ale isto hodiť svoj vodičský preukaz do smetia a nastúpiť nanovo do kurzu autoškoly. Lebo akékoľvek dlhoročné skúsenosti zpoza volantu a najazdené milióny kilometrov bez nehody Vám v tomto meste začínajú byť úplne nanič.

Pozor aby ste nenarazili aj ked ste na hlavnej...Pozor aby ste nenarazili aj ked ste na hlavnej...Pavel Titl

Po vymaľovaní extra križovatky na Považskej ulici, ktorá určite bude jedným z horúcich kandidátov na udelenie titulu Motoristický BUĽO roka, je tu zase niekoľko perál z košických komunikácií. Nájdete ich všetky pekne pokope, v tesnej blízkosti Moldavskej ulice. Objavili sa zo dňa na deň v rámci dobudovania komunikačného systému pre OC KIKA, ktorá by mala privítať ako susedka OC OPTIMA prvých návštevníkov už budúci týždeň. Ak sa tam chystáte, chodte radšej pešo, aj keď ani to asi nebude veľmi bezpečné.  

 Viď niekoľko fotografií:

1. Toto nie je radenie pred mimoúrovňovou križovatkou, iba pred klasickým "téčkom", kde sa na hlavnú cestu v priamom smere pripája zprava vedľajšia komunikácia. Nedajte sa ani zmiasť tým, že je tam ešte pred križovatkou svetelne riadený priechod pre peších a autobusová zastávka. Ale doľava žiadna komunikácia neexistuje, hoci to radenie pred križovatkou naznačuje. A to je práve škoda, chcel by som vidieť tých vodičov, čo by chceli odbočiť doľava, a mali by sa podľa značky radiť v pravom pruhu.

Zhrniem: niekto vymyslel, odsúhlasil, postavil, zaplatil ... 

P6100689.JPG

 2. Tak nám postavili aj cyklistický aj peší chodník. A najmä tí chodci sa majú fajn, veď im bude slúžiť taký široký peší ťah, ešte aj smerové šípky im na chodník nakreslili. Nuž úmysel bol určite dobrý, len stačilo to zvislé dopravné značenie chodníka pre peších dať tam kam patrí - na jeho pravú stranu, a bolo by všetko v poriadku. Vyhláška pre tento prípad pozná jednoduché a jasné dopravné značenie - C10 - cestička pre chodcov a cyklistov. Tak sa osadili dve, a nezmyselne akože ženieme chodcov na komunikáciu pre motorové vozidlá.

Zhrniem: opäť niekto vymyslel, odsúhlasil, postavil, zaplatil ... 

P6100692.JPG

 3. Názorný príklad v poslednom čase obľúbeného rozmiestňovanie zvislých dopravných značiek - priamo do vozovky. Životnosť týchto značiek, resp. ich stĺpikov sa dá rátať maximálne na hodiny, k tomu sa viažu aj rozbité predné masky či svetlomety automobilov, ktorých takto osadené zvislé dopravné značky priťahujú ako magnet

Zhrniem: opäť niekto vymyslel, odsúhlasil, postavil, zaplatil ... 

P6100694.JPG

4. Príklad na šetrenie stĺpikov ako nosičov zvislých dopravných značiek. Niekto ušetril, ale ty vodič buď múdry - vyhradené je ako parkovisko celá komunikácia ? Naviac pod značku Hlavná cesta sa umiestňuje iba tvar križovatky, zákaz odbočenia, prikázaný smer alebo priechod pre peších, ale určite nie informačná značka o vyhradenom parkovisku vrátane dodatkovej tabule pre koho. Takže vodič zastav, hoci si na hlavnej, a rozmýšľaj či môžeš ísť ďalej, ak práve nie si na služobnom vozidle príslušného OC.

Zhrniem: opäť niekto vymyslel, odsúhlasil, postavil, zaplatil ... 

 P6100697.JPG

 5. Zaujímavo osadená dopravná značka Zákaz zastavenia. Nachádza sa temer šesť metrov od komunikácie, za chodníkom pre peších a cyklistov, v zelenom páse. Asi platí pre kosačky a kultivátory, ktoré budú tento zelený pás ošetrovať, ale pre priľahlú komunikáciu ťažko.

Zhrniem: opäť niekto vymyslel, odsúhlasil, postavil, zaplatil ... 

P6100698.JPG

6. Tu si určite spomeniete na pesničku "Řidič, ten tvrdý chleba má..." Na úseku siedmych metrov za sebou stoja tri tyčky s dopravnými značkami, a ešte je medzi tým stožiar svetelnej signalizácie - tlačítkový semafór. Možno by pomohlo aspoň tú značku Priechod pre peších umiestniť nad návestidlo semafóru.

Zhrniem: opäť niekto vymyslel, odsúhlasil, postavil, zaplatil ... 

P6100701.JPG

Vyzerá to ako nedokonalé detské dopravné ihrisko, v skutočnosti je to nová príjazdová komunikácia ku OC OPTIMA od OC HORNBACH, celá má dĺžku cca 300 m. A na tých tristo metroch sa vyšantili. Kto ?

V krátkosti zhrniem: ten kto to vymyslel, odsúhlasil, postavil, zaplatil - až na toho posledného samý expert. Ten kto toto financuje, za to nemôže, on veril tomu, že za to platí expertom ...

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

EKONOMIKA

Fico, Kočner, Bašternák a ďalší. Ľudia, ktorých spája Bonaparte

Komplex vzbudzoval rozruch od začiatku.


Už ste čítali?